תכנית אפיקים-פנימה הינה תכנית להעצמה ערכית תורנית לבני ובנות נוער בתיכונים.
התכנית פועלת במרחב בית הספר ומשלבת מדריכים ומדריכות המהווים מודל לתלמידים, למתן כלים וחיזוק הזהות הדתית של בני הנוער, באמצעות מפגשים שבועיים של לימוד, שיח וקשר אישי מתוך מערכי שיעור סדורים העוסקים בנושאי הליבה הנוגעים בתלמידים.
מדריכי התכנית פועלים במסירות לעורר את התלמידים להעמיק ולהעשיר את עולם הרוח הפנימי, באמצעים יצירתיים ומגוונים.
החזון: לפגוש את התלמידים בגיל ההתבגרות, ולפתוח ולפתח את עולמם הפנימי מתוך חוויה ושיח כנה ועמוק על עולם המחשבה והערכים כפי שהם משתקפים בעין יהודית דתית.
הדרך שלנו אל
היעד
בבסיס התכנית עומדת האמונה כי הרלוונטיות של התורה לחיים מודרניים עוזרת לתלמידים לגלות את עולמם הפנימי, לבטא ולהעצים אותו בהווה ובעתיד
תוכנית שהצליחה בעשרות בתי ספר!
להגיע לעולמם הפנימי של כל אחד ואחת
המבנה הייחודי של “פנימה” הוא תולדה של הבנת חשיבות הקשר האישי כמפתח המרכזי להגיע לעולמם הפנימי של כל אחד ואחת מהתלמידים המשתתפים בתכנית. לפיכך השיעורים שלנו מועברים בקבוצות קטנות על בסיס שיעור שבועי קבוע במערכת ובנוסף לכך ישנן שעות המוקדשות לשיחה אישית וליווי קרוב של המדריכים,
דבר המאפשר היכרות פנימית ואמיתית ויצירת אווירה פתוחה ונינוחה.
השיעורים מועברים כסדנא חווייתית המשלבת לימוד, דיון ומשחק בהתאם לאופי ורמת הקבוצה.
במתכונתה הבסיסית “פנימה” היא תכנית דו שנתית הפועלת בשכבות ט’ – י’. התהליך החינוכי המתפרס על פני שנתיים נותן מקום לבירור אמיתי, צמיחה , קשר ושינוי.
תוכן השיעורים נכתב לאחר מחשבה מעמיקה והיכרות עם השטח וביניהם (בהתאמה לבנים ובנות):
תרבות, חברות, תפילה, עמל, מידות, מגזריות, התמודדות עם משברים, בינו לבינה, ציונות, אל עצמי ועוד..
צוות ההדרכה לנו מורכב ממדריכים ומדריכות בוגרים, מסורים ומקצועיים. וכן, מרכזי שטח שעוסקים בליווי והכוונה צמודה לאורך כל השנה כולה. בנוסף, לאורך השנה צוות המדריכים שלנו משתלם בבית מדרש חי, בו עוסקים המדריכים בלימוד ובירור סוגיות חינוכיות מהותיות.
מעוניינים בתוכנית המיוחדת לבית הספר שלכם?
השאירו פרטים ואחד מהרכזים שלנו יחזור אליכם בהקדם
נושאי התוכנית
בניית התוכנית הינה ייחודית ופרטנית לכל מוסד ובית ספר שפונה אלינו, כדי לתפור חליפה למוסד ולצרכים שלו. בעקבות כך יפתח החלק הראשון של היכרות המוסד בשתי פגישות:
01
ישיבת תכנון ראשונית עם המנהל, הבנת הצרכים, השותפים הפוטנציאליים והתשתיות הקיימות לטובת התהליך
(צוותים, בעלי תפקידים, מפת שיתופי הפעולה בצוות)