מי אנחנו

קרן חרו"ת הוקמה לפני כעשור, ע"י הרב  ד"ר דניאל טרופר, ופועלת בתחום החינוך וחברה, ומעניקה הזדמנויות במקומות שלא היו קיימות קודם לכן וכך יוצרות שינוי מהותי בחברה הישראלית. בהובלת צוות מקצועי ומנוסה.

התוכניות בקרן חרו"ת מגוונות. עתי"ד ואפיקים אשר פועלות כהשלמה לחינוך הפורמלי ומשפרות את האווירה הדתית וחינוכית בבתי הספר של החמ"ד, עתיד ישראל אשר נותנת מענה לתלמידים עולי צרפת בהתאקלמותם בארץ, וצומחים יחד אשר מפעילה חונכויות משמעותיות אחרי שעות הלימודים בפריפריה החברתית ו/או גיאוגרפית במגזר הדתי והממלכתי. 

מידי שבוע התוכניות של קרן חרו"ת פוגשות מעל 30,000 תלמידים.

 

החזון

בקרן חרו"ת אנחנו מאמינים כי כל ילד וילדה בישראל זכאי ללמוד במקום המקדם ומעצים את היכולות שלו, ונותן לו את הכלים לעצב את אישיותו במקום בו הוא נמצא. הילדים בתוכניות של קרן חרו"ת הם אנשי המנהיגות, הפיתוח והקידום של הדור הבא ולכן האחריות חלה על כולנו לתת להם הזדמנות לפרוץ מעבר לגבולות שמהערכות הרגילות נותנות. 

 

הייחודיות של קרן חרו"ת מתבטאת ביכולת לפתח תוכניות המתאימות לצרכים של השטח וביכולת שלנו לעבוד בשיתוף פעולה עם המערכות החינוך והחברה הקיימות.

קרן חרו"ת הוקמה בשנת 2007, ע"י הרב דני טרופר ופועלת  מתוך מטרה להחיות את בתי הספר בחינוך הממלכתי דתי, בעיקר אלה שפונים לאוכלוסיות המסורתיות או המוחלשות ונמצאים בשכונות חלשות ובפריפריה. התוכניות של קרן חרו"ת הפועלות בתחום החינוך והרווחה מעניקות הזדמנויות במקומות שלא היו קיימים קודם לכן וכך יוצרות שינוי מהותי בחברה הישראלית. התוכניות מגוונות ופועלות כהשלמה לחינוך הפורמלי. הן מחוללות שיפור דרמטי באווירה החינוכית והדתית בבתי הספר ובהתמודדות עם תופעת הנשירה מבתי הספר של החמ"ד לחינוך הממלכתי. 

 

מתוך הניסיון העשיר בשטח עולה כי במערכת החינוך יש מעל 100,000 תלמידים שמשקיעים בחינוכם הדתי מיליארדי שקלים בשנה אולם אחוזים ניכרים מאד יוצאים ממערכת החינוך כשאינם שומרי תורה ומצוות ולא קיבלו כלל הבנה והעצמה בהקשר לזהות היהודית שלהם. תופעה זו גורמת לירידה חדה במספר התלמידים בבתי הספר הללו, כאשר ההורים מעדיפים לשלוח את ילדיהם לחינוך ממלכתי מצוין, ע"פ חינוך דתי בינוני ומטה. עובדה זו משליכה על הזהות היהודית העתידית של הדור הבא. מנהלי בתי הספר, מחויבים בראש ובראשונה, למצוינות והישגים ובעקבות כך אינם פנויים לקידום הדתי של התלמידים. תופעה זו חמורה יותר בקרב בתי ספר בפריפריה ובמקיפים הדתיים כאשר בית הספר מחוסר יכולת אינו יכול לקחת אחריות על הרמה הדתית והערכית של בית הספר.

 

כל התכניות פועלות בשיתוף פעולה הדוק עם משרד החינוך – בליווי צמוד של הנהלת האגף לחינוך דתי, צוות הפיקוח ואנשי השטח.

 

להלן תיאור קצר של התוכניות הקיימות:

  • עתי"ד– תוכנית עתי"ד מלווה בתי ספר יסודיים כ-5 שנים ושמה דגש על העצמת מורים, מעורבות הורים ובנית עולמו של התלמיד.  הנתונים מראים כי לאחר הליווי של תוכנית עתי"ד היקף הרישום של בית הספר עולה באופן משמעותי, המורים יותר מגוייסים לחינוכם של התלמידים, והתלמידים נמצאים בסביבה החינוכית האולטימטיבית כדי לסלול את עתידם.
  • אפיקים– תוכנית אפיקים פועלת בקרב המקיפים הדתיים ומעצימה אותם להשקיע בתהליך החינוכי בהיבטים כמו מנהיגות, התנהגות, ושמירת מצוות התורה. רכז של אפיקים עובד בשיתוף פעולה הדוק עם בית הספר כדי לייצור תוכנית בית ספרית ייחודית הסובבת סביב דעת וערכים. 

במקביל, התוכנית שמה דגש על העשרת הכלים של המורים כדי לאפשר להם להצליח יותר בהעברת המסרים. בנוסף, התלמידים בתוכנית אפיקים זוכים להדרכה אישית וקבוצתית כדי לטפח את ההערכה העצמית שלהם ולהחדיר בהם ביטחון שיש להם כוח פנימי ליצור שינוי משמעותי בחייהם.

 

נוסף לתוכניות הקיימות, בעקבות הצלחת העבודה החינוכית בחמ"ד, קרן חרו"ת זכתה במכרז של משרד הפריפריה והתחילה להפעיל את "צומחים יחד" – פרויקט חונכות לתלמידי החינוך הממלכתי והממלכתי דתי. התוכנית דואגת לתלמידים מרקע סוציאלי קשה, מעוטי יכולת, ומאפשרת חונכות פרטית או קבוצות. התוכנית מצרפת לתלמיד אח גדול שמעצים אותו ומאפשר לו לפתוח הזדמנויות לקידום ולשבור את תקרת הזכוכית שהוא נתון תחתיה. כ 85% מהפעילות ממומנת ע"י משרד הפריפריה.

 

לקרן חרו"ת מצבור אדיר של ידע, תוכניות, נסיון, קשרים (קיימים קשרים עם כ 200 בתי ספר היקף שהוא  כמעט חצי מהמערכת), ושיטות עבודה שמחוללות שינוי משמעותי ומהפיכה במערכת החינוך הממלכתית דתית. אנחנו עושים מהפיכה אמיתית המוכיחה את עצמה לאורך זמן בקרב החינוך הממלכתי דתי למען עתיד איתן יותר. 

 

בשנה האחרונה קרן חרו"ת פעלה בלמעלה מ 150 בתי ספר ברחבי הארץ מתוך האמונה שחינוך יהודי איתן הוא הבסיס לחיים יהודיים מלאי משמעות.